ХАРКІВСЬКА МІСЦЕВА ПРОКУРАТУРА №6 ІНФОРМУЄ
ХАРКІВСЬКА МІСЦЕВА ПРОКУРАТУРА №6 ІНФОРМУЄ

ХАРКІВСЬКА МІСЦЕВА ПРОКУРАТУРА №6 ІНФОРМУЄ

Харківською місцевою прокуратурою №6 Харківської області проведено вивчення стану роботи місцевої прокуратури з особистого прийому, розгляду звернень та забезпечення доступу до публічної інформації у 2016 році.

Вивченням встановлено, що упродовж 2016 року до місцевої прокуратури надійшло 1232  звернення (за аналогічний період 2015 року - 1410 звернень). 
З зазначених звернень 615 (проти 797 звернень у 2015 році) не стосувались компетенції органів прокуратури та були спрямовані за належністю.
 По суті вирішено меншу половину звернень, що надійшли  до прокуратури - 585 звернень (проти 602 у 2015 році), виключено з бліку 11 звернень (проти 2 у 2015 році), повернуто заявникам або залишено без розгляду 4 звернення (проти 1 у 2015 році).
На цей час простежується тенденція до зменшення як загальної кількості звернень, що надходять до прокуратури, так і зменшення кількості звернень, які не стосуються компетенції органів прокуратури. Вказане обумовлене, перш за все активною роботою органів прокуратури на напрямку доведення до населення інформації про законодавче звуження функцій органів прокуратури, у т.ч. роз’яснення вказаних положень громадянам під час проведення особистого прийому.
Одночасно, до місцевої прокуратури продовжують надходити звернення з проханнями провести перевірки у діяльності комунальних підприємств району (таких як КП «Харківській теплові мережі), підрозділів газо-   та енергопостачальних компаній, органів державної влади та місцевого самоврядування. Численними є скарги громадян на строки та порядок надання та оформлення права власності на земельні ділянки, неправомірні дії керівництва садових товариств, неотримання відповідей на попередні звернення до установ та організацій тощо.
Вказана категорія звернень (за умови неповідомлення в них про вчинений злочин) направляються за належністю відповідно до вимог  ч.3 ст.7 Закону України «Про звернення громадян» до органів державної влади та контролю, зокрема вищестоящих, для вирішення по суті в межах компетенції. При цьому заявникам обов’язково роз’яснюються зміни, внесені до повноважень органів прокуратури, запроваджені вимогам чинного Закону України  «Про прокуратуру».
Крім того, не дивлячись на численні роз’яснення громадянам про                те, що прокуратура не здійснює нагляд за дотриманням адміністративної практики до місцевої прокуратури також продовжують надходити звернення з зазначених питань.
З загальної кількості звернень, які вирішені по суту в місцевій прокуратурі – 585, переважна більшість стосувалась питань досудового розслідування.
Так, за 2016 рік вирішено 447 звернень вказаної категорії, з них 244 стосувались оскарження дій слідчих поліції, 8 – процесуальних керівників.
Не дивлячись на те, що відповідно до вимог КПК України органи прокуратури розглядають лише дві категорії звернень – про скасування постанов про закриття кримінального провадження та недотримання розумних строків досудових розслідувань, громадяни продовжують звертатись до місцевої прокуратури з заявами та клопотаннями, розгляд яких перебуває поза межами компетенції прокурора.
Відповідно до встановленого ст. ст. 303-307 КПК України загального порядку, рішення, дії чи бездіяльність  слідчого або прокурора під час досудового розслідування оскаржуються до слідчого судді за принципом територіальної юрисдикції.
Залишаються проблемними питання щодо надходження великої кількості звернень заявників з питань реєстрації у Єдиному реєстрі досудових розслідувань  відомостей про кримінальні правопорушення, які не містять об’єктивної інформації про вчинення кримінальних правопорушень. У таких випадкам заявникам надаються відповіді з посиланнями на вимоги КПК України та Положення про порядок ведення Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо вимог до заяв та повідомлень про злочини та порядку їх реєстрації.
Відповідно до ч. 5 ст. 214 КПК України до Єдиного реєстру досудових розслідувань (далі ЄРДР) вноситься короткий виклад обставин, що може свідчити про вчинення кримінального правопорушення, наведених заявником.
Крім того, ч. 4 п. 2.1 Положення про порядок ведення ЄРДР затвердженого наказом Генерального прокурора України №69 від 17.08.2012 до Реєстру вносяться відомості, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення.
За таких обставин реєстрації в ЄРДР підлягають не будь-які заяви чи повідомлення, а лише ті з них, які містять достатні відомості про кримінальне правопорушення.
Підставою вважати заяву чи повідомлення саме про злочин є наявність              в такій заяві або повідомленні об'єктивних даних, які дійсно свідчать про ознаки злочину. Такими даними є фактичне існування доказів, що підтверджують реальність конкретного кримінально-караного діяння (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення злочину).  Якщо у заяві чи повідомленні таких даних немає, то вони не можуть вважатися такими, що повинні бути обов'язково внесені до ЄРДР.
Не дивлячись на звуження представницьких повноважень органів прокуратури, на рівні з 2015 роком залишилась кількість звернень громадян  з питань представництва інтересів громадян та держави в суді – 33 за 2016  рік проти  29 у 2015 році.                
Залишається на рівні з 2015 роком, з невеликою тенденцією   до збільшення, також кількість звернень з питань додержання законодавства при виконання рішень судів та інших органів – 9 за 2016 рік проти 7 у 2015 році, а також кількість звернень з питань нагляду за додержанням кримінально-виконавчого законодавства – 12 за 2016 рік проти 8 у 2015 році.
Вивченням встановлено, що основними передумовами звернення  до органів прокуратури залишається незадовільна якість роботи органів поліції та інших органів, при зверненні до яких громадяни не отримують реального поновлення прав чи законних інтересів.
На особистому прийомі у 2016 році прийнято 472 громадянина,    у    т.ч. 61 – керівником місцевої прокуратури. Переважна більшість з прийнятих звернень стосувалась питань неналежної роботи органів поліції.
Крім того, у 2016 році на адресу місцевої прокуратури надійшло  7 інформаційних запитів.
З вказаних запитів 3 подано на особистому прийомі, 2 надійшли електронною поштою та 1 поштовим зв’язком.
За 2 з вказаних запитів розпорядником інформації місцева прокуратура не була, враховуючи те, що вони стосувались кадрових питань, у зв’язку  з чим їх спрямовано за належністю до прокуратури області.                                           
За результатами розгляду ще двох інформаційних запитів запитувачам відмовлено у наданні інформації, за 3 інформаційними запитами запитувачам надано запитувану ними інформацію.
Отже, провівши зазначене вивчення встановлено беззаперечний факт,   що незважаючи на великий обсяг проведений Харківською місцевою прокуратурою №6 Харківської області практичної роботи щодо роз’яснення заявникам положень чинного законодавства України до місцевої прокуратури продовжує надходити велика кількість звернень громадян, що не належать до компетенції органів прокуратури.
Враховуючі викладене, виникає обґрунтована необхідність додаткового інформування суспільства про функції органів прокуратури закріплені ст.2 Закону України «Про прокуратуру», які полягають у  підтриманні державного обвинувачення в суді; представництва інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених цим Законом; нагляд за додержанням законів органами, що провадять оперативно-розшукову діяльність, дізнання, досудове слідство; нагляд за додержанням законів при виконанні судових рішень у кримінальних справах, а також при застосуванні інших заходів примусового характеру, пов’язаних з обмеженням особистої свободи громадян.
Разом з цим, прокурор здійснює представництво в суді інтересів громадянина (громадянина України, іноземця або особи без громадянства)  у випадках, якщо така особа не спроможна самостійно захистити свої порушені чи оспорювані права або реалізувати процесуальні повноваження через недосягнення повноліття, недієздатність або обмежену дієздатність,                  а законні представники або органи, яким законом надано право захищати права, свободи та інтереси такої особи, не здійснюють або неналежним чином здійснюють її захист.
Будь-які наглядові функції щодо органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій органи прокуратури України на цей час не здійснюють.
 
Керівник місцевої прокуратури
радник юстиції
А. Яковлев
Переглядів: 1575
Дата публікації: 16:46 07.02.2017
Інвестиційний паспорт
Електронні петиції
Центр надання адміністративних послуг
Електронні послуги
Комунальний прожектор
Медицина міста
Телефони гарячих ліній
Молодіжна рада
Проект "Місто Нуль відходів"
Анонс подій
Подій не заплановано
Інформація для внутрішньо переміщених осіб
Посилання
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Пошук
Люботинська міська рада Харківської області >>>