ЛЕГАЛІЗАЦІЯ РОБОЧИХ МІСЦЬ
ЛЕГАЛІЗАЦІЯ РОБОЧИХ МІСЦЬ

ЛЕГАЛІЗАЦІЯ РОБОЧИХ МІСЦЬ

Від несплати податків та внесків із тіньових доходів країна щороку втрачає мільярди гривень доходів до державного і місцевих бюджетів, Пенсійного фонду України та інших інституцій, а працівники залишаються без відповідного соціального захисту та належного пенсійного забезпечення у майбутньому.

        Актуальною залишається тема боротьби з виплатою заробітної плати у „конвертах”, реалізації гарантій оплати праці та організації заходів недопущення виникнення заборгованості з виплати заробітної плати. Працівники, на жаль,  іноді свідомо погоджуються на пропозицію роботодавців отримувати офіційну ( мінімальну) заробітну плату, а решту у вигляді так званої доплати – неофіційно.

      З окремими працівниками роботодавці взагалі не укладають трудові договори задля мінімізації понесених витрат. Працівники, які одержують заробіток „у конвертах”, є заручниками самих себе, адже, отримуючи нелегальну винагороду в результаті домовленості з роботодавцем, вони позбавляють себе соціальних виплат та гарантій, а отже – стабільного та забезпеченого майбутнього. З огляду на це, посилюється відповідальність роботодавців за порушення законодавства про працю.

         Юридичні та фізичні особи – підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу в разі вчинення порушень законодавства про працю, що передбачено ч.2 ст.265 КЗпП. Розмір таких штрафів визначається у кратному розмірі мінімальної зарплати, встановленої законом на момент виявлення порушення. Тому, при накладенні штрафу в 2019 році за порушення законодавства про працю Держпраці буде брати для обчислення його розміру 4173 грн.

Юридичні та фізичні особи – підприємці нестимуть відповідальність у

вигляді штрафу у разі:  

фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків – у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;

порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць, виплата їх не в повному обсязі – у трикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення ;

недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці (наприклад, за не оплату роботи в нічний час, роботу в вихідний або святковий день, понадурочну роботу та інші питання оплати праці) – у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення ;

недотримання встановлених законом гарантій та пільг працівникам, які залучаються до виконання обов’язків, передбачених законами України «Про військовий обов’язок і військову службу», «Про альтернативну (невійськову) службу», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» – у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;

порушення інших вимог трудового законодавства, крім передбачених абзацами другим – п’ятим частини другої статті 265 КЗпП України – у розмірі мінімальної заробітної плати;

за недопуск інспектора праці до проведення перевірки з питань додержання законодавства про працю, створення перешкод у її проведенні – у трикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення ;

якщо роботодавець не допустить фахівців Держпраці до перевірки з питань фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків, розмір штрафу в цьому випадку складе сто розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення.

       Шановні роботодавці! Вкотре закликаємо Вас: не прирікайте своїх найманих працівників на мізерні соціальні гарантії у майбутньому! Чітко дотримуйтеся вимог законодавства про працю. Не чекайте проведення перевірки, своєчасно оформляйте найнятих робітників, виплачуйте і відображайте в звітності реальну зарплату. Пам’ятайте, ухилення від сплати податків в усіх проявах, у т.ч. шляхом використання нелегальної найманої праці тягне фінансову, адміністративну та карну відповідальність.

       Шановні працівники! Не позбавляйте себе соціальних благ, забезпечте собі старість, не сприяйте порушенням трудового законодавства Пам’ятайте: легальна заробітна плата – запорука стабільної пенсії! Під загрозою стає не тільки гідне пенсійне забезпечення на старість, але й інші соціальні виплати.

                                                                                                

 

                                                                                             Управління соціального захисту населення

                                                                                           Відділ з питань паці та зайнятості населення

Переглядів: 406
Дата публікації: 16:18 16.05.2019
Інвестиційний паспорт
Електронні петиції
Центр надання адміністративних послуг
Електронні послуги
Комунальний прожектор
Медицина міста
Телефони гарячих ліній
Молодіжна рада
Проект "Місто Нуль відходів"
Інформація для внутрішньо переміщених осіб
Посилання
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Пошук
Люботинська міська рада Харківської області >>>