Щодо забезпечення доступу до здобуття якісної освіти дітей з особливими освітніми потребами та реалізації права дітей з особливими освітніми потребами
Щодо забезпечення доступу до здобуття якісної освіти  дітей з особливими освітніми потребами та реалізації права дітей з особливими освітніми потребами

Щодо забезпечення доступу до здобуття якісної освіти дітей з особливими освітніми потребами та реалізації права дітей з особливими освітніми потребами

У Люботинській міській громаді створено умови для навчання здобувачів освіти за різними формами навчання відповідно до заяв батьків, наданих медичних та інших необхідних документів відповідно до діючого законодавства.

З метою забезпечення доступу до здобуття якісної освіти  дітей з особливими освітніми потребами та реалізації права дітей з особливими освітніми потребами на освіту за місцем проживання, їх соціалізації та інтеграції в суспільство, відповідно до постанови  Кабінету Міністрів України від 15.08.2011 року № 872 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах» (із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 09.08.2017 року № 588), згідно з висновками про комплексну оцінку розвитку Інклюзивно-ресурсних центрів у закладах загальної середньої освіти у 2021/2022 н.р. функціонують 9 інклюзивних класів, в яких здобувають освіту 13 дітей з особливими освітніми потребами (ООП). У всіх інклюзивних класах відповідно до діючого законодавства у штатні розписи закладів загальної середньої освіти введено посаду «асистент вчителя». Відповідно у 9 інклюзивних класах працюють 9 асистентів вчителя.  

У 2017/2018 н.р., коли у місті почали відкриватися інклюзивні класи,  відділом освіти було проведено відповідну роботу з метою надання батькам дітей з ООП якісної комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини. Результатом цієї роботи стало укладання угоди про співпрацю відділу освіти Люботинської міської ради та КЗ «Харківський інклюзивно-ресурсний центр Харківської міської ради», спрямовану на забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на здобуття освіти з урахуванням індивідуальної програми розвитку та проведення  комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини.

Усі діти з особливими освітніми потребами мають відповідні висновки про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини, де окрім загальних даних про дитину та про родину дитини надається оцінка фізичного, мовленнєвого розвитку дитини, оцінка когнітивної сфери та освітньої діяльності; надаються рекомендації щодо освітньої програми та надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, де зазначено вид допомоги, напрямки корекції, спеціаліст, який повинен надавати такі послуги та кількість годин на тиждень.

У інклюзивних класах забезпечено надання відповідних корекційно-розвиткових послуг практичним психологом, вчителем-дефектологом та вчителем-логопедом.

Також на базі Люботинського ДНЗ № 1 «Ялинка» було продовжено роботу              1 інклюзивної групи (1 дитина з ООП), на базі Караванського ДНЗ працює  1 інклюзивна група  (2 дитини з ООП), у 2021/2022 н.р. відповідно до заяви батьків відкрита 1 інклюзива група в Люботинському ДНЗ № 2. У всіх інклюзивних групах відповідно до діючого законодавства у  штатні розписи закладів дошкільної освіти введено посаду «асистент вихователя». Відповідно у 3 інклюзивних групах працюють 3 асистента вихователя.  

У інклюзивних групах забезпечено надання відповідних корекційно-розвиткових послуг практичним психологом та вчителем-логопедом.

   Одним із завдань процесу навчання сучасної школи є створення комфортних умов, які сприятимуть включенню дитини у соціальну активність, набуттю освітніх навичок. Саме тому ресурсні кімнати є необхідним елементом сучасної школи, де ведеться інклюзивне навчання, тобто, спільне навчання дітей з особливими потребами та їхніх однолітків, які не мають таких обмежень. Таку ресурсну кімнату за кошти обласного та місцевого бюджетів відкрили у 2019 році на базі Люботинської гімназії №1. На капітальний ремонт ресурсної кімнати у 2018 році з місцевого бюджету було виділено 192359,94 грн. У 2018 році за кошти обласного бюджету було придбано меблі та обладнання на загальну суму 138926,00 грн. У 2019 році за кошти обласного бюджету було придбано комплект спеціального обладнання для ресурсної кімнати на загальну суму 19459,00 грн. грн.

   Ресурсна кімната містить навчальну, соціально-побутову, ігрову зони та зону відпочинку. У побутовій зоні діти можуть розвивати найпростіші життєві навички, навчаються обслуговувати себе (нагріти їсти, накрити на стіл, помити посуд).  Цю зону оснащено сучасними меблями, посудом, кухонною технікою (мікрохвильова піч, електрочайник, електропіч, бойлер для подачі гарячої та холодної води). 

      У другій зоні (навчальній) проходять заняття та творчі уроки, як індивідуальні, так і в групах. У зоні знаходяться пересувні столи, які можна переставляти залежно від форми заняття, стільці, проектор та комп’ютер, екран, багатофункціональний пристрій (принтер, сканер, ксерокс). 

     Третя зона – ігрова та релаксаційна. Тут розміщені м’які меблі, спеціальні килими, на яких можна масажувати стопи, також конструктори, розвивальні ігри та іграшки, книжки та приладдя для малювання.

     У ресурсній кімнаті проводяться заняття  з логопедом згідно з індивідуальними програмами розвитку дітей з особливими освітніми потребами, для яких організовано інклюзивне навчання. Також учні гімназії  відвідують логопедичні заняття за окремим графіком.

У 2021 році за кошти державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами для інклюзивних класів Люботинської ЗОШ № 3,  Люботинської ЗОШ № 4 та для інклюзивної групи Караванського ДНЗ було придбано обладнання (в тому числі комп’ютерне), на загальну суму 31300 грн., а саме: мультимедійні проектори та багатофункціональний пристрій для друку, сканування та копіювання.

   Також для інклюзивних груп Люботинського ДНЗ № 1 та Караванського ДНЗ було придбано допоміжні засоби для навчання  (спеціальні засоби корекції психофізичного розвитку) на загальну суму 12029 грн.

 На виконання відповідних законодавчих актів з питань доступності та забезпечення якості освіти, створено умови щодо різних форм навчання дітей. Так, індивідуальною формою навчання у 2021/2022 н.р. охоплені учні, які за станом здоров’я  та відповідно до медичних довідок не можуть відвідувати заклади загальної середньої  освіти. Індивідуальна форма навчання (педагогічний патронаж) організована на базі 5-ти закладів загальної середньої освіти для 16 учнів.

У Люботинській міській громаді створено умови для навчання здобувачів освіти за різними формами навчання відповідно до заяв батьків, наданих медичних та інших необхідних документів відповідно до діючого законодавства.

 

Відділ освіти
 
Переглядів: 551
Дата публікації: 15:50 01.10.2021
Інвестиційний паспорт
Електронні петиції
Центр надання адміністративних послуг
Електронні послуги
Комунальний прожектор
Медицина міста
Телефони гарячих ліній
Молодіжна рада
Проект "Місто Нуль відходів"
Анонс подій
19.04.2024
20.04.2024
21.04.2024
Докладніше
Інформація для внутрішньо переміщених осіб
Нові та оновлені сторінки
Проєкти рішень від 18 квітня 2024 року   18.04.2024
Розпорядження № 65 " Про скликання LV сесії Люботинської міської ради VIII скликання" від 17.04.2024   17.04.2024
Аналіз регуляторного впливу проєкту рішення Люботинської міської ради Харківської області «Про встан   16.04.2024
Золочевська А. А.   12.04.2024
ЦНАП інформує: Оновили сервіси для ВПО в Дії. Оформлюйте довідку та допомогу для всієї родини   09.04.2024
Проєкти рішень від 09 квітня 2024 року   09.04.2024
Розпорядження № 60 "Про скликання LIV (позачергової) сесії Люботинської міської ради VIII скликання"   09.04.2024
Звіт про роботу Центру надання адміністративних послуг Люботинської міської ради за 1 квартал 2024 р   08.04.2024
Повідомлення про намір встановлення скоригованих тарифів на послуги централізованого водопостачання    05.04.2024
Виконавчий комітет Люботинської міської ради запрошує на роботу   04.04.2024
Посилання
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Пошук
Люботинська міська рада Харківської області >>>