У Мінсоцполітики відповідають на запитання щодо призначення субсидій
У Мінсоцполітики відповідають на запитання щодо призначення субсидій

У Мінсоцполітики відповідають на запитання щодо призначення субсидій

З 1 травня надання допомоги в Україні відбувається по-новому.

Джерело: https://kharkivoda.gov.ua/news/109998

 

 

Якщо у мене у власності є квартира, а тітка залишила у спадщину 1/4 частину будинку в місті (не в селі), то чи зможу я оформити субсидію?

- Отримання частки нерухомого майна вами у спадщину не вплине на рішення структурного підрозділу з питань соціального захисту населення щодо призначення (відмову у призначенні) житлової субсидії. Адже при призначенні субсидій не враховуються житлові приміщення, які перебувають у спільній частковій або сумісній власності (або розташовані у сільській місцевості) і отримані як спадщина.

Чи можу я претендувати на субсидію, якщо маю житло на тимчасово окупованій території Донбасу?

- Так. Житлове приміщення, що знаходиться на тимчасово окупованій території у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим і м. Севастополі, у населених пунктах, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють своїх повноважень, та у населених пунктах, що розташовані на лінії зіткнення, і перебуває у власності особи зі складу домогосподарства, не вплине на рішення структурного підрозділу з питань соціального захисту населення щодо призначення (відмову у призначенні) житлової субсидії.

У житловому приміщенні зареєстровано три людини: подружжя пенсіонерів та їхній безробітній син, який з ними не мешкає. У цьому випадку субсидія нараховується на фактичну кількість зареєстрованих?

- Рішення про призначення житлової субсидії без урахування окремих осіб з-поміж зареєстрованих приймаються на підставі актів обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства та/або офіційних документів, які підтверджують, що особи за адресою домогосподарства не проживають.

-  Яким документом регулюється призначення житлової субсидії у випадку, коли людина зареєстрована у помешканні батьків-пенсіонерів, а працює за кордоном та офіційно сплачує там податки?

- Це питання регулюється пунктами 14, 24, 25, 26, 46 Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 (зі змінами).

-  Зверталися в управління соціального захисту населення. Там сказали, що документи на отримання субсидії необхідно подавати всім.

- Відповідно до рішення уряду від 19 травня (Постанова Кабінету Міністрів України від 19.05.2021 № 505) цього року встановлено, що розгляд питань щодо призначення житлової субсидії на наступний період домогосподарствам, які отримували житлову субсидію в опалювальному сезоні 2020-2021 років, проводиться без звернень громадян, крім домогосподарств, яким житлова субсидія:

надавалася у грошовій безготівковій формі;

була призначена за фактичним місцем проживання особам, які орендують житлові приміщення на підставі договору найму; індивідуальним забудовникам, будинки яких не прийняті в експлуатацію; внутрішньо переміщеним особам;

була призначена без урахування окремих осіб з-поміж зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку), які не проживають за місцем реєстрації.

Якщо людина планує вперше подати документи на субсидію в жовтні 2021 року, то за який період будуть враховані доходи для розрахунку і на який період вона буде призначена?

- Якщо житлова субсидія призначається з початку опалювального сезону, то для розрахунку її розміру береться середньомісячний сукупний дохід осіб за I і II квартали поточного календарного року, а якщо з неопалювального сезону (травень), то за III і IV квартали попереднього календарного року.

Житлова субсидія на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива призначається, виходячи з розміру доходу за попередній календарний рік.

-  Чи доставлятиме «Укрпошта» в наступному опалювальному періоді субсидію додому?

- Так. До 1 січня 2023 року функції організації, що здійснює виплату і доставлення пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України, здійснює національний оператор поштового зв’язку, функції якого виконує акціонерне товариство «Укрпошта» (Постанова Кабінету Міністрів України від 29.03.2021 № 277 (зі змінами).

-  Яка площа будинку буде братися до уваги при нарахуванні субсидій у сільській місцевості: загальна чи загальна житлова (опалювальна)? 

- Аналізується загальна площа житлового приміщення, в незалежності від виду населеного пункту.

При цьому розрахунок житлових субсидій відбувається на соціальні норми житла та соціальні нормативи користування житлово-комунальними послугами.

-  Якщо людина володіє новим транспортним засобом, придбаним на пільгових умовах через структурний підрозділ з питань соціального захисту населення, чи втратить вона право на субсидію?

- Не втратить. При встановленні права на отримання домогосподарством житлової субсидії не враховуються транспортні засоби, одержані особами зі складу домогосподарства або членами їх сімей, безоплатно чи придбані на пільгових умовах через структурні підрозділи з питань соціального захисту населення, у тому числі коштом допомоги на придбання автомобіля, а також транспортні засоби, придбані батьками-вихователями дитячих будинків сімейного типу.

-  Управління соціального захисту населення відмовляється приймати заяву на оформлення субсидії поштою, аргументуючи тим, що її слід подавати лише через уповноважену особу територіальної громади. Чи є на це законні підстави?

- Ні, це незаконно. З 1 січня 2021 р. заяви з необхідними документами приймаються від громадян структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних держадміністрацій лише у разі надіслання їх поштою або в електронній формі (через офіційний вебсайт Мінсоцполітики), однак протягом травня - вересня 2021 р. можна звернутися і особисто.

Заяви з необхідними документами також приймаються уповноваженими посадовими особами виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади та посадовими особами центру надання адміністративних послуг, які передають їх протягом трьох робочих днів з дати їх надходження відповідному структурному підрозділу з питань соціального захисту населення.

Будь-який з цих способів рівнозначний.

Ледве випросила в управлінні соціального захисту бланк заяви на оформлення субсидії, а бланк декларації довелося купити у фотоательє за 8 гривень. Виявляється, на місцях цих паперів ще немає?

- Міністерство соціальної політики України вже довело до відома структурних підрозділів з питань соціального захисту і територіальних громад нові форми бланків відповідних документів. Ці бланки також можна роздрукувати з сайту Міністерства соціальної політики або офіційного вебсайту Верховної Ради України (вони є додатком до Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 (зі змінами).

-  В управлінні соціального захисту населення до заяви та декларації просять додати ще й довідку про склад сім’ї та довідку з газової дільниці, що підтверджує відсутність заборгованості. Мовляв, саме таким має бути повний пакет документів на оформлення субсидії. Але водночас в УСЗН відмовляються робити такі запити самостійно. Що робити?

Громадяни подають лише заяву та декларацію. А всі інші додаткові відомості про претендента на призначення житлової субсидії структурні підрозділи з  питань соціального захисту населення можуть отримати, подавши у п’ятиденний термін з моменту отримання заяви та декларації запит до тих чи інших структур. Це передбачено пп. 43 і 50, 501 Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 (зі змінами)

Водночас, в окремих випадках, громадяни мають подати й інші документи, які не передбачені цим пунктом, але відповідно до цього Положення необхідні для розгляду питання по суті (у разі потреби).

Коли можна записатися в чергу на подачу документів для оформлення субсидії?

Відповідно до рішення уряду від 19 травня (Постанова Кабінету Міністрів України від 19.05.2021 № 505) цього року встановлено, що розгляд питань щодо призначення житлової субсидії на наступний період домогосподарствам, які отримували житлову субсидію в опалювальному сезоні 2020-2021 років, проводиться без звернень громадян, крім домогосподарств, яким житлова субсидія:

надавалася у грошовій безготівковій формі;

була призначена за фактичним місцем проживання особам, які орендують житлові приміщення на підставі договору найму; індивідуальним забудовникам, будинки яких не прийняті в експлуатацію; внутрішньо переміщеним особам;

була призначена без урахування окремих осіб з-поміж зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку), які не проживають за місцем реєстрації.

Питання черговості відвідування ЦНАПів, структурних підрозділів з питань соціального захисту населення, виконкомів вирішується на місцях.

При цьому при поданні заяви з необхідними документами в будь-який місяць з травня по вересень 2021 року, призначення житлової субсидії відбувається з травня 2021 року.

Чи може будь-хто інший через свій банкID оформити заяву і декларацію за людину, яка не користується цим сервісом?

-  Форми заяви про призначення та надання житлової субсидії і декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, передбачають підписання заявником зазначених документів (у незалежності від того - подаються вони в паперовому чи електронному вигляді), оскільки тим самим заявник засвідчує власне розуміння відповідальності за недостовірно надані дані, а також низки обставин, які можуть вплинути на отримання житлової субсидії.

Переглядів: 90
Дата публікації: 21:11 17.06.2021
Електронні петиції
Центр надання адміністративних послуг
Електронні послуги
Субсидії для населення
Комунальний прожектор
Медицина міста
Телефони гарячих ліній
Молодіжна рада
Проект "Місто Нуль відходів"
Анонс подій
Подій не заплановано
Нові та оновлені сторінки
У зв’язку з проведенням аварійно-ремонтних робіт по вул.Мюдівська,42 05.08.2021 року з 09.00 до 17.0   04.08.2021
В зв’язку з ремонтними роботами 13.08.2021 з 09:00 до 17:00 буде припинено подачу електроенергії   04.08.2021
Рішення ХІІІ сесії VІІІ скликання від 29 липня 2021 року №672 "Про надання дозволу на створення орга   03.08.2021
Рішення ХІІІ сесії VІІІ скликання від 29 липня 2021 року №673 "Про надання дозволу на створення орга   03.08.2021
Оголошення. 13 серпня 2021 року о 15 год.30 хв. за ініціативою представників громадян відбудеться ко   03.08.2021
Оголошення. 13 серпня 2021 року о 15 год.00 хв. за ініціативою представників громадян відбудеться ко   03.08.2021
Проєкт рішення "Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Люботинської міської ради від 08.1   03.08.2021
Проєкт рішення "Про затвердження проєкту (Том 1. Зведений кошторисний розрахунок) «Капітальний ремон   03.08.2021
Виконавчий комітет Люботинської міської ради оголошує конкурс на заміщення вакантної посади - посадо   02.08.2021
Виконавчий комітет Люботинської міської ради оголошує конкурс на заміщення вакантної посади - посадо   02.08.2021
Посилання
  
Пошук
Люботинська міська рада Харківської області >>>