ЧИ НЕОБХІДНА АТЕСТАЦІЯ РОБОЧИХ МІСЦЬ ЗА УМОВАМИ ПРАЦІ?
ЧИ НЕОБХІДНА АТЕСТАЦІЯ РОБОЧИХ МІСЦЬ ЗА УМОВАМИ ПРАЦІ?

ЧИ НЕОБХІДНА АТЕСТАЦІЯ РОБОЧИХ МІСЦЬ ЗА УМОВАМИ ПРАЦІ?

Досить часто перед керівниками підприємств постає питання: як виявити шкідливі та небезпечні фактори виробничого середовища, що дозволяють працівникам претендувати на пільги та компенсації? Відповідь очевидна ― провести атестацію робочих місць за умовами праці.

Всі знають,  що у кожного працівника повинно бути своє робоче місце, де необхідно створити нешкідливі та безпечні умови праці. Але не завжди   роботодавець, який повинен про це потурбуватися,  та й  працівник, який має бути обізнаний щодо умов праці на своєму трудовому місці, переймаються цими питаннями, особливо, якщо мова йде не про професії з «пільгових списків». Але працівник повинен знати, що він може отримати право на пенсію за віком на пільгових умовах, тільки якщо це буде належним чином підтверджено.

      Головною метою атестації робочих місць за умовами праці  є регулювання відносин між роботодавцем та працівниками щодо реалізації їхніх прав на охорону здоров’я і безпечні умови праці, пільги й компенсації за роботу в несприятливих умовах. І справді, у промислових галузях не буває робітників без робочого місця і, безумовно, на кожному робочому місці необхідно створити нешкідливі та безпечні умови праці або забезпечити дію механізму щодо їхньої компенсації. Роботодавець повинен про це потурбуватися,  але не просто через власні особисті переконання, моральні принципи і т. д. — з’ясовувати наявність шкідливих факторів виробництва його зобов’язує законодавство.  Працівники, зайняті на роботах з важкими та шкідливими умовами праці, безоплатно забезпечуються лікувально-профілактичним харчуванням, молоком або рівноцінними харчовими продуктами, газованою солоною водою. Крім того, такі працівники мають право на оплачувані перерви санітарно-оздоровчого призначення, скорочення тривалості робочого часу, додаткову оплачувану відпустку, пільгову пенсію, оплату праці у підвищеному розмірі та інші пільги і компенсації, що надаються в порядку, визначеному законодавством.

            Враховуючи, що на деяких керівників у справах, які потребують значних зусиль та витрат часу й не приносять прибутку, найбільш переконливо діють міри відповідальності, слід спочатку нагадати, що існує  відповідальність за не проведення атестації робочих місць. Якщо не проведена атестація робочих місць,то наслідки такі: порушення законодавства про охорону праці, зокрема Постанови № 442, порушник — керівник підприємства може бути притягнений до адміністративної відповідальності у вигляді сплати штрафу (ч. 5 ст. 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення;

― порушення прав працівників, у працівника є підстава розривати трудовий договір за власним бажанням без відпрацювання двотижневого строку (ч. 3 ст. 38 Кодексу законів про працю України , а також звернутися до суду ;

― якщо заподіяно шкоду здоров’ю працівника, керівник підприємства може бути притягнутий до кримінальної відповідальності за ст. 271 Кримінального Кодексу України.

         Атестація не проводилася, але підприємство несе витрати на виплату компенсацій і надання гарантій працівникам (додаткові відпустки, підвищена оплата праці, спецодяг і т. ін.), тоді при перевірці можуть виникнути питання з приводу правомірності таких виплат (якщо роботодавець перебуває на бюджетному фінансуванні), а також проблеми з їх оподаткуванням.

       Підприємство не проводить атестацію і не надає працівникам належні гарантії та компенсації.  Кожний «шкідливий» працівник може звернутися до суду і вимагати відшкодування матеріального і морального збитку. У такому разі відсутність проведення атестації не тільки не врятує роботодавця від відповідальності, а навпаки стане доказом його провини.

       Отже, щоб уникнути не тільки нервових потрясінь, а й судових позовів, керівництву підприємства краще й дешевше виконати відповідні вимоги законодавства.

 

                                                                                Управління соціального захисту населення

Переглядів: 1086
Дата публікації: 08:56 30.07.2019
Інвестиційний паспорт
Електронні петиції
Центр надання адміністративних послуг
Електронні послуги
Комунальний прожектор
Медицина міста
Телефони гарячих ліній
Молодіжна рада
Проект "Місто Нуль відходів"
Інформація для внутрішньо переміщених осіб
Нові та оновлені сторінки
Проєкт рішення "Про передачу з балансу Виконавчого комітету Люботинської міської ради FPV дронів на    24.04.2024
Проєкти рішень від 18 квітня 2024 року   18.04.2024
Розпорядження № 65 " Про скликання LV сесії Люботинської міської ради VIII скликання" від 17.04.2024   17.04.2024
Аналіз регуляторного впливу проєкту рішення Люботинської міської ради Харківської області «Про встан   16.04.2024
Золочевська А. А.   12.04.2024
ЦНАП інформує: Оновили сервіси для ВПО в Дії. Оформлюйте довідку та допомогу для всієї родини   09.04.2024
Проєкти рішень від 09 квітня 2024 року   09.04.2024
Розпорядження № 60 "Про скликання LIV (позачергової) сесії Люботинської міської ради VIII скликання"   09.04.2024
Звіт про роботу Центру надання адміністративних послуг Люботинської міської ради за 1 квартал 2024 р   08.04.2024
Повідомлення про намір встановлення скоригованих тарифів на послуги централізованого водопостачання    05.04.2024
Посилання
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Пошук
Люботинська міська рада Харківської області >>>