Що таке Zero Waste?
Zero Waste – це рух, що об’єднує муніципалітети, міжнародні організації та місцеві Zero Waste ініціативи та активістів з метою поступового зменшення кількості відходів для підвищення сталості, економічної стійкості та соціальної згуртованості.
Zero Waste стимулює нас до раціонального використання ресурсів та свідомого споживання. Філософія Zero Waste дуже просто зображена в піраміді 5R – Refuse (Відмовся), Reduce (Зменшуй), Reuse (Використай знову), Recycle (Сортуй), Rot (Компостуй).
Відмовся від непотрібного; зменш кількість використання;використовуй повторно якнайдовше;відсортовуй вторсировину, від якої не вдалось відмовитись і закомпостуй те, що залишилось.
Головна мета zero waste полягає в тому, щоб перейти до циркулярного виду економіки, де сміття як такого не існує, а те, що називають сміттям – стає цінним ресурсом.
Замість того, щоб брати нові ресурси для разового використання, zero waste має на меті створити таку систему, де усі ресурси використовуються повторно і повертаються назад до екосистеми.
В рамках цієї стратегії планується здійснити наступні кроки:
-
Визначити кількісні цілі на середній термін (на 5-10 років) та довгий термін (10-20 років) щодо збору та зменшення кількості відходів.
-
Прийняти програми управління органічними відходами (у т.ч. для харчових відходів) до визначеного терміну на основі збору вторсировини у вуличні баки та/чи компостування в приватних домогосподарствах/громадах, залежно від типу житлової забудови;
-
Зобов’язується впровадити програми збору вторинної сировини у житлових районах та/чи системи фінансового заохочення та систем відшкодування;
-
Прийняти програми для вторсировини та органічних відходів, спрямовані на максимізацію охоплення населення та зменшення частки захоронених відходів.
-
Впровадити локальні заходи з попередження утворення/зменшення кількості відходів згідно з можливостями муніципалітету та юрисдикцією.
-
Підтримати пошук нових рішень для проблемних продуктів, що не підлягають переробці чи компостуванню, а також підтримати ті заходи та кампанії на місцевому рівні, які спрямовані на пошук нових рішень для таких продуктів.
-
Кожного року публічно звітувати про прогрес у здійсненні плану національному члену Zero Waste Europe чи відділу Zero Waste Europe, щоб громада могла відслідковувати прогрес.
-
Спланувати поступове впровадження структури тарифів “плати за те, що викидаєш” чи інших фінансових заохочень для населення, спрямованих на те, щоб заохотити його менше викидати і більше переробляти.
-
Запровадити процедуру, яка би залучала кількох стейкхолдерів, напр., Консультативна рада з питань “нуль відходів” (в яку входитимуть мешканці, працівники чи обрані уповноважені особи, експерти та неурядові організації), до розробки, впровадження, моніторингу та адаптації плану чи стратегії «Нуль відходів».
-
Проводити аудити та дослідження твердих побутових відходів, зокрема залишкових (змішаних), кожних 5 років для того, щоб: проаналізувати прогрес у впровадженні плану «Нуль відходів», оцінити, що належить до категорії матеріалів, які все ще викидаються, та розглянути стратегії та кампанії, спрямовані на подальші покращення, напр., надавати фідбек виробникам і разом з ними працювати над новими рішеннями для матеріалів, продуктів та пакування, яке частково чи цілком не придатне для повторного використання, переробки чи компостування.
Переглядів: 702
Дата публікації: 14:22 17.02.2021